Wednesday

Assalamualaikum,
hai hai hai all.mlm ni trasa ada aura nak berbelog wlaupun byk keje tunggu time tu disettle kan.
tapi kan,hati ni meronta-ronta nak wrote something.wawawa.

1st of all, bulan ni ramai member2 yg baru dapat baby.congratulations uols.smoga jd parents yg baik.
sgt best tgk gambar baby korg.comel2 sgt.
bila usha2 mostly kawan aku dah ade baby rupanya..bestnya diorg.alhamdulillah.
skrg one of my best friend kt skolah pun tgh pregnant..hihi
best3.

okok, so uols,
do u ever feel guilty all day long juz bcoz remembering all mistakes/sins u had done in the past?

well, to be honest...yes I DO! 
mestilah kan,sbb aku manusia biasa je.tipu gile kalo xpenah buat silap.dah hampir 28 tahun hidup, masyaAllah, bila dikenang2kn byk silap & dosa yang aku penah buat.come on, semua org pasti ada buat salah kan.tp sejak2 akhir ni selalu terkenang silap2 aku pada masa lepas...sampaikan aku terfikir mungkin apa yang berlaku skrg ada kerana silap2 aku yg dulu kah.tp xbaik kita berprasangka dengan segala takdir Allah.haruslah terima dengan tabah dan REDHA!

whatever it is, kena ingat.seburuk mana pun perangai kita, pasti ada sesuatu yang baik ttg kita walaupun hakikatnya kita tak sempurna seperti Nabi Muhammad SAW kerana Allah swt dah bgtahu awal-awal Nabi Muhammad manusia yang terbaik.

cumaaa,terpulang pada diri kita sendiri samada mahu teruskan dengan keadaan diri begitu atau teruskan dan mulakan sesuatu yang lebih baik dari sebelumnya.yang pasti,hanya diri kita sendiri shj yg boleh ubah diri kita.

baru2 hadir Konsert Khalifah Seni, di MArina Island.best sgt.ada ramai artis2 yg dah 'berhijrah' hadir malam tu.ada Catriona Ross,Fara (bagaikn puteri), Sham Kamikaze,Bob KU2.Ada jugak sesi dgn Ustaz Azhar Idrus.
bila dgr cerita 'hijrah' artis2 tu, aku rasa kagum sgt.hanya Allah yg tahu life diorg sblm berubah,tp yg pastinya aku thu bsar hijrah diorg.alhamdulillah.skrg aku berharap aku pun akan berhijrah dr aku yg dlu kpd sesuatu yg baru yg lebih baik.
byk lg kena belajar & i'll try my best, Insya Allah.

Sabda Rasulullah S.A.W ; "Manusia itu tidak sunyi daripada membuat kesalahan dan lupa."

apa yg aku pegang sekrang segala nya kita perlu sandarkan pada kuasa Allah.
whatever mistakes u have done & if u feel regret of it and its keep haunting you,refer to Allah.He knows the best for us, and the best way is TAUBAT.insyaAllah.

Firman Allah SWT dalam surah al-Imran ayat 135 : “Dan apabila mereka melakukan perkara dosa atau menzalimi diri sendiri, lalu segera mengingati Allah dan bertaubat atas segala kesalahan mereka.” 


kdg2 mmg pernah terlintas rs spt menangisi nasib diri sendiri.hati kdg2 terusik,
yelah,mcm2 berlaku pd aku sblm ni.the worst thing ever happen,kjdian putus tunang dlu.mula2 aku sgt menyalahkan diri sendiri,sampaikan diri terbeban, hari2 menangis sampai sakit2. tp alhamdulillah,Allah bg petunjuk pd aku,dan aku redha dgn apa yg berlaku.Alhamdulillah selepas itu aku semakin kuat.bknnya aku xpenah dikecewakn lagi selepas tu.byk lg ujian yg berlaku pd aku sampai ke saat ini,tp mungkin Allah cuba menguji aku supaya lebih kuat pada masa akn dtg.
skrg,kadang2 kata-kata org lain ada je yg buat aku terasa & feels like giving up.tp, aku cuba sdaya upaya to be positif.pedulikan kata2 org yg blh mengusik kalbu & just be myself.tipulah kalau tak sedih.bukan aku yg nak jd mcmni @ berada dlm keadaan mcmni.mungkin ini takdir Allah pd aku buat masa ni.
jadi bersabarlah wahai hati.

cukup setakat ni,

lots of love,