Thursday

wake me up when december ends~

waaaa....
kalo nak tunggu december abeh baru nk bgn mmg melampau!
mcm syafiqah slalu ckp " melampau kakak baby ni!" rindunya kat syafiqah.xsabar nak tunggu bukak skolahh...nak peluk2 syafiqah,usik2 dia.rinduuu!!
aku xmo citer yg xbest blaku sejak 2 menjak ni.sbbbb ianya sgt mnyakitkan.
aku dah berjanji mulai lepas ni aku nakkkk happpyyyy jeee.
biar laaa apa pun yg berlaku,malas nak kenang lama2.

tak lama je lagii nak masuk tahun 2012.
sbnarnyaaaa thn 2011 ni tahun yg byk menggembirakan aku berbanding  thn 2010. wpun ada jugak yg mencabar mental dan emosi.tp Alhamdulillah berkat kesabaran, usaha & doa, byk perkara yg berjaya dikecapi.

awl tahun 2011 aku mula dgn praktikum slama 3bln.mmg sgt terseksa slama 3 bln esspecially aku kna selia dgn Ketua Unit Pend. Khas Maktab Ipoh.dhla bkn maktab sniri,xknal pun pnsyarah tu, ketua unit plak tu....3 bulan jd aku mcm zombie.tido tak cukup weyyyy.pegi skolah berdebor2 sbb risau pensyarah dtg observe.akhirnya berkat usaha,doa, pertolongan mak abh & rkn2 aku berjaya sampai di calonkan sbg calon rentasan cemerlang praktikum di mana 2 pegawai lain dtg di akhir minggu praktikum, observe P&P utk pengesahan.(yg ni lagi ketaqqqqqqqq gile.) tp alhamdulillah,bila smua berjln lancar,terasa berbaloi sgala usaha.

lpas raya aritu, result exam maktab akhirnya kluar.sgt2 berdebar tunggu result ni.tido mlm pun termimpi2.hihi.exam bln june aritu mmg sgt2 mencabar.seminggu sblm exam aku kna demam panas gile (suhu cecah 39.5 drjah! menggigil-gigil ats katil.). mcmna nak study dgn demam2 mcmtu.tp Alhamdulillah,berkat doa diri sniri & mak ayh, Allah bg kekuatan tuk study gak n dpermudahkan utk mejawab soalan exam.
Alhamdulillah, result 3.79,cemerlang keseluruhan.Syukur sgt2,dan bila dpt result tu..., mmg la tersgtlah happy.Semua ni utk mak & abah.Alhamdulillah,rs terbayar segala kepenatan berulang Jitra - Mnjung (5jam okeh.kebas b**t*t wey!!), sgala pbelanjaan, pngorbanan blaja di waktu cuti yg mmg sgt mcabar, dgn sgala kisah tak best yg pnh berlaku pd aku & juga kata2 nista yg pernah dilemparkan pd aku.Alhamdulillah,aku syukur dgn rezeki Allah.

2 minggu lpas exam maktab kna interbiu SPP.agak lucu interbiu tu sbb mmg xsempat nk prepare baca ape pun,kat skolah bz ngn aktiviti nak sukan,pastu ape lagi,jawab pun hentam je.tp Alhamdulillah,lulus. lpas interbiu SPP kna pg KISSM plak di maktab.Alhamdulillah.

akhir skali, isnin pertama cuti sekolah, kerani pejabat call suruh datang amik surat.ingtkan surat apa.rupanya surat SAH JAWATAN.Alhamdulillah.syukur sgt2.sgalanya berlaku dlm setahun ni.terima kasih Ya Allah atas rezeki mu.aku xnak crita yg sedih2, yg xbest berlaku (of coz la ada jugak berlaku kan) yg lpas biar kan lah, dgn harapan di masa hadapan akan berlaku yg lebih baik.

aku percaya,setiap apa yang berlaku, ada hikmahnya. Allah dah tetapkan yang terbaik utk setiap hambaNya.setiap perkara yg tak best berlaku pd kita tu smuanya ujian,dugaan utk kita.kadang2 aku sniri rasa aku xkuat pun nak hadapi smua tu wpun dh pnh smpai ke thp lembik mcm mayat hidup, tp Allah dh tetapkan ujian yg setimpal dgn kemampuan kita.Malah stiap ujian yg berlaku buatkn aku lebih kuat tuk hadapi ujian yg mendatang.Alhamdulillah. 
Namun, jauh di sudut hati, aku sentiasa berdoa supaya satu hari nanti Allah temukan seseorang yang boleh beri kbhagian kepada aku.aminnn.


"kadang-kadang, Allah sembunyikan sekejap matahari lalu Dia berikan kita guruh dan kilat,
puas kita menunggu dan menangis mencari-cari di manakah matahari,
tapi rupa-rupanya Allah mahu hadiahkan kita pelangi yang indah"


lots of love,